×

KETEN TOHUMU

KETEN TOHUMU

M.Ö 4000 yıllarında Asya bölgesinde (Çin, Hindistan)’da ekilmeye başlandı. Ardindan Büyük İskender’in askerleri tarafından Batı Asya ve Yunanistan’a götürüldü. Ve daha sonraları tüm dünyaya yayıldı.  Teknolojinin gelişmesiyle pirincin dış kabuğu, kepeği ve embriyosu pirinçten tamamen uzaklaştırılarak daha rafine, beyaz pirinç elde edildi.

Kepekli pirincin beyaz pirinçten farkı sadece rengi değildir. Kepekli pirinçte yalnızca pirincin dış kabuğu uzaklaştırılır, kepek ve rüşeymi pirincin üstünde kalır. 

Püf Noktası:

  • Kepekli pirinç beyaz pirince göre daha çok su çeker ve geç pişer. 
    Kepekli pirinci daha kısa sürede pişirmek için 50 ◦C de 1 veya 2 saat bekletilmesini öneririz.  Böylece pirincin dış yüzeyinde bulunan kepek suyu çekerek şişer ve yumuşayarak daha çabuk pişmesini sağlar. Kepekli pirinciniz bu yöntemle yaklaşık yarım saatte pişer.
  • Kepekli pirinç pilavınızın tane tane ve lezzetli olması için pirincinizi yıkayın. Ardından yaklaşık yarım saat ılık suda bekletin ve kavurmadan önce iyice süzerek suyunu alın. Böylece pişirme süresi kısalır, pilavınız daha lezzetli ve besleyici olur.
  • Kepekli pirinci beyaz pirincin kullanıldığı tüm tariflerde, salatalarda kullanabilirsiniz.

BESLENMEYE FAYDALARI

  • Kepekli pirinç de vitamin, mineral, lif, yağ  ve protein yüksek kepek ve ruşeym bulunur, bu nedenle beyaz pirince göre daha besleyicidir.
  • Düşük yağ ve sodyum içerir,
  • Gluten ve kolesterol yoktur,
  • Glisemik indeksi düşüktür, tip 2 diyabet hastaları için uygundur
  • Besinsel lif içerir, kabızlığa faydalıdır
  • Mükemmel bir karbonhidrat kaynağıdır
  • Antioksidan ve fitonutrientler (lignan) içerirler
  • Beyinin en önemli yakıtı enerjiyi sağlar
  • Mineral deposudur (Niasin, magnezyum, manganez, potasyum, fosfor)
  • B grubu vitaminleri yüksektir
  • Protein ve yağı vücut tarafından yüksek oranda sindirilir,
  • Pirinçteki besinler sütle benzersiz uyum sağlar ve güçlü vücut yapım bloklarını oluşturur,
  • Tahıllara göre yüksek miktarda esansiyel amino asit lisin içerir
  • Yüksek lif yapısından dolayı geç sindirilir ve tokluk hissi sağlayarak kilo vermeye destek olur
  • Kalsiyum, magnezyum içeriği sağlıklı kemik yapısını destekler
  • Yüksek lif ve selenyum kanser riskini azaltır (kolon)
  • Yapısında bulunan lignanlar kalp hastalıklarına ve bazı kanser türlerine (göğüs ve hormonlara bağlı kanserler) karşı koruyucudur
  • Yüksek magnezyum miktarı tip 2 diyabet riskini düşürmede oldukça etkilidir aynı zamanda yüksek kan basıncını düşürür, astım, migren ve kalp krizi riskini azaltır
  • Menopoz öncesi kadınların kepekli tahıl tüketmesi göğüs kanser riskini azaltır
  • Amerikan Gastroenteroloji Dergisinde yayınlanan bir çalışma, çözünmeyen besinsel lif oranı yüksek olan kepekli pirinç tüketiminin kadınlarda safra taşı oluşumunu engellediğini gösteriyor
  • Çölyak ve buğday alerjisine uygundur
  • Hipertansiyon ve kalp dostu, Kolay sindirim, Mükemmel karbonhidrat ve enerji kaynağı, Çölyak ve buğday alerjisine çözüm, Vegan beslenmesine uygun

Yasal Metin