×

KIRMIZI FASULYE

KIRMIZI FASULYE

Kırmızı Fasulye Faydaları

  • Protein oranı yüksektir.
  • Kalp dostudur. Kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır.
  • Kan şekeri düzeylerini kontrol eder.
  • Kanser oluşumunun önler.
  • Lifli yapısından dolayı özellikle kolon kanseri riskini düşürür.
  • Kansızlığın oluşmasını engeller.
  • Vücudun ihtiyaç duyduğu demir ve kalsiyum ihtiyacını yüksek oranlarda sağlar.
  • Düşük yağ ve kolesterol içerir .
  • Et ve süt ürünlerinde bulanan kolesterol sorunlarını azaltmak ya da dengelemek için et ve süt ürünlerinin yanında iyi bir alternatif olarak tüketilmelidir.
  • Lif ve nişasta gibi bitkisel besinler açısından oldukça zengindir.
  • Kırmızı fasulye tüm baklagillerde bulunması gereken günlük protein miktarını sağlayan sağlıklı bir alternatiftir.
  • Kalsiyum, bakır, demir, magnezyum, manganez, fosfor, potasyum, selenyum, sodyum ve çinko bakımından zengindir. 


Kırmızı Fasulye İçeriği

Kırmızı barbunya fasulyesi protein, lif ve nişasta gibi bitkisel besinler açısından oldukça zengindir. A vitamini, B1 vitamini, B2 vitamini (riboflavin), B3 vitamini (niasin), B6 vitamini (piridoksin), B9 vitamini (nebati), C vitamini, E vitamini, K vitamini için iyi kaynaklarıdır. Ayrıca kırmızı fasulye kalsiyum, bakır, demir, magnezyum, manganez, fosfor, potasyum, selenyum, sodyum ve çinko bileşikleri ihtiyaçlarını da karşılamaktadırlar.

Yasal Metin