×

MAŞ FASULYESİ

MAŞ FASULYESİ

Sağlığa Faydaları 

  • Yüksek protein, zengin esansiyel amino asit içerir.
  • Kroner kalp hastalığının riskini azaltır.
  • Kanser riskini azaltır.
  • Yüksek kolesterol riskini azaltır. Kolesterol sentezi ve emilimini azaltır.
  • Vücutta detoksifikasyon sağlar.
  • Toksik maddelerin emilimini azaltır.
  • Mide-bağırsak bozukluğunu düzenler.
  • Cildi nemlendirir, güzelleştirir.
  • Zihni tazeler, yeniler.
  • Yüksek miktarda biyoaktif fitokimyasallara sahiptir
  • Düşük glisemik indeksli bir gıdadır.
  • Glutensizdir, çölyak hastaları kullanabilir.
  • Tümöre karşı koruyucudur.
  • Yüksek lif, mineral, vitamin kaynağıdır.
  • Antioksidan, antimikrobiyal ve iltihap azaltıcı (antienflamatuar)aktiviteye sahiptir.
  • Sıcak çarpmasını hafifletir ve yazın şişliği azaltır.
  • İlaç ve kozmetik sanayisinde kullanılır.
  • Ayurveda için kullanılır.

Pişirme Önerisi

Pişirmeden önce yaklaşık 6-8 saat arası soğuk suda bekletilmesi hem pişme süresini kısaltır hem de sindirimini arttırır.  Suda bekletme veya pişirme sırasında tuz eklemeyin. Tuz serleştirerek pişmesini geciktirir. Yumuşadıktan sonra tuz eklemek en iyisidir.
3 su bardağı maş fasulyesi 40-45 dk arasında pişer. Düdüklü tencerede pişme süresi 15-20 dakikaya düşer.
Maş fasulyesiyle çorba, köfte ve piyaz hazırlanabilir. Pilavlarda ve salatalarda kullanabilir. Aynı zamanda maş fasulyesini çimlendirerek besin değerini arttırabilirsiniz.

Yasal Metin