×

SİYAH FASULYE

SİYAH FASULYE

Dünyada besin değeri, lezzeti, uzun saklama ömründen dolayı hızla yaygınlaştı. Son yıllarda yapılan çalışmalar siyah fasulyenin sahip olduğu yüksek fonksiyonelli bileşenleri keşfederek, fonksiyonel gıda olarak insan sağlığı için önemini ispatlamıştır. Siyah fasulye obezite kontrolü ve sağlığı destekleyici özelliklerinden dolayı tüketimi gün geçtikçe artan bir prebiyotiktir.

Tüketim Önerisi:

  • Siyah fasulyeyi kabuğuyla tüketiniz. Çünkü kabuğunda yüksek miktarda antioksidan, antosiyanin, vitamin ve mineraller bulunur.
  • Haşlama ve ıslatma suyuna sodyum bi karbonat veya asit eklemeyiniz. Besinlerin atacağınız suya geçmesine neden olursunuz.
  • Islatma ve haşlama suyuna tuz eklemeyin, çünkü eklenen tuz fasulyenin sertleşmesine neden olur.
  • Çok uzun pişirme süresi besin kaybına neden olur (1,5 saatten).
  • Düdüklü tencere pişme süresini kısaltır, besin kaybını azaltır.

Saklama Koşulları:

  • Kapalı paketlerde, serin ve kuru yerde saklayınız.
  • Islattığınız fasulyeyi kullanana kadar buzdolabında bekletiniz.
  • Buzdolabında beklettiğiniz fasulyeyi 2-3 gün içinde kullanınız.
  • Haşladığınız fasulyeyi iyice süzün, sonra buzdolabı poşetlerine koyup havasını alın ve ardından ağzını kapattıktan sonra derin dondurucuya koyun. Altı ay bozulmadan saklayabilirsiniz.
  • Pakette uzun süre bekleyen fasulye sertleşir ve daha geç pişer. Bir yıldan fazla bekletmeyiniz.

SAĞLIĞA FAYDALARI

  • Glutensiz 
  • Yüksek protein 
  • Yüksek Lif 
  • Düşük yağ 
  • Mineral ve vitamin içeriği yüksek 
  • Düşük glisemik indeks
  • Koyu rengi çok yüksek ve güçlü flavonoid ve antosiyaninler sağladığı için antioksidan ve antiradikal etkisi fazladır 
  • Obezite,
  • Diyabet 
  • Kötü Kolesterol 
  • Kardiyovasküler hastalıklar 
  • Tümör 
  • Kanser riskini azaltır 
  • Kilo vermeye yardım eder 
  • Kalp dostudur 
  • Kan şekerini düzenler 
  • Sindirimi kolaylaştırır 
  • Vejeteryanlar için mükemmel besindir 
  • Tedavi edici özelliğe sahiptir 

Siyah Fasulyeyi Pişirme Önerileri
Fasulyenin pişme süresini kısaltarak besin değerini arttırmak ve gaz yapıcı bileşenleri uzaklaştırmak için ıslatılması gerekir. Islatmadan önce soğuk suda bolca yıkayınız. 
Islatma iki şekilde yapılabilir:
Hızlı Islatma Yöntemi: Tencereye konan siyah fasulyelerin üstünü kaplayacak kadar su ekleyin. İki dakika kaynattıktan sonra ateşten alıp iki saat kaynatın ve süzün. Bu yöntem fasulyelerin parçalanmasına neden olabilir. Aynı zamanda araştırmalar folat kaybının bu yöntemde çok yüksek olduğunu göstermektedir.
Uzun Islatma Yöntemi: Yıkanan fasulyeleri oda sıcaklığında sekiz saat kadar bekletin ve ardından süzün. Eğer hava sıcaksa buzdolabına koyarak fermantasyona uğramasını engellersiniz.
Islatma;

  • Pişirme süresinin 70% e kadar düşmesini ve bu sayede besin kaybının azalmasını,
  • Sindirilemeyen ve gaz oluşumuna neden olan oligasakkaritlerin çözülmesini,
  • Fitik asit ve tiripsin gibi inhibitörlerin bir miktarının uzaklaşmasını sağlar.

Yasal Metin