×

SUŞİ PİRİNÇ

SUŞİ PİRİNÇ

Suşi’nin tarihi balığı fermente edilmiş pirinç ile korumak amacıyla 8 yüzyılda Japonya’da başlamıştır. Suşi, bir Japon mutfağı yemeğidir; pirinç sirkesi ve şeker ile tatlandırılmış haşlanmış pirinç (şari) üstüne veya içine balık, diğer deniz ürünleri veya sebze gibi malzemeler (neta) konarak servis edilir. Suşi’nin özgün biçimi, bugün nare-zuşi olarak bilinen türüdür; ilk olarak Güneydoğu Asya’da ortaya çıkmış ve Japonya’ya yaygınlaşmasından önce Çin’de görülmüştür. SuşiJaponcada artık kullanılmayan eski dil bilgisi formunda bir terimdir ve eski, mayalanma kökenine dayalı olan “ekşi” anlamına gelir.

Normal pirinç pilavı gibi pişirilebildiği gibi suşi yapımında da kullanılabilir. Normal pirinç pilavı yapımından en büyük farkı suşi hazırlanırken pirinç sirkesi eklenmesidir. Daha sonra balık ya da sebze kullanılarak deniz yosununa sarılarak suşi hazırlanır.

BESLENMEYE FAYDALARI

  • Pirinçte vitamin, mineral, lif, yağ, protein ve ruşeym bulunur, bu nedenle beyaz pirince göre daha besleyicidir.
  • Düşük yağ ve sodyum içerir,
  • Gluten ve kolesterol yoktur,
  • Glisemik indeksi düşüktür, tip 2 diyabet hastaları için uygundur
  • Besinsel lif içerir, kabızlığa faydalıdır
  • Mükemmel bir karbonhidrat kaynağıdır
  • Antioksidan ve fitonutrientler (lignan) içerirler
  • Beyinin en önemli yakıtı enerjiyi sağlar
  • Mineral deposudur (Niasin, magnezyum, manganez, potasyum, fosfor)
  • B grubu vitaminleri yüksektir
  • Protein ve yağı vücut tarafından yüksek oranda sindirilir,
  • Pirinçteki besinler sütle benzersiz uyum sağlar ve güçlü vücut yapım bloklarını oluşturur,
  • Tahıllara göre yüksek miktarda esansiyel amino asit lisin içerir
  • Yüksek lif yapısından dolayı geç sindirilir ve tokluk hissi sağlayarak kilo vermeye destek olur
  • Kalsiyum, magnezyum içeriği sağlıklı kemik yapısını destekler
  • Yüksek lif ve selenyum kanser riskini azaltır (kolon)
  • Yapısında bulunan lignanlar kalp hastalıklarına ve bazı kanser türlerine (göğüs ve hormonlara bağlı kanserler) karşı koruyucudur
  • Yüksek magnezyum miktarı tip 2 diyabet riskini düşürmede oldukça etkilidir aynı zamanda yüksek kan basıncını düşürür, astım, migren ve kalp krizi riskini azaltır
  • Menopoz öncesi kadınların pirinç tüketmesi göğüs kanser riskini azaltır
  • Çölyak ve buğday alerjisine uygundur
  • Hipertansiyon ve kalp dostu, Kolay sindirim, Mükemmel karbonhidrat ve enerji kaynağı, Çölyak ve buğday alerjisine çözüm, Vegan beslenmesine uygun

Yasal Metin