Sektörün Çıtasını Yükseltiyoruz
‘Sektörün Çıtasını Yükseltiyoruz’

Yayla Bakliyat markasıyla Durukan Gıda bu bilinçlenme hareketinin öncü firmaları arasında ilk sıralarda yer alıyor. Yeni tesisleriyle de örnek bir görüntü veren Durukan Gıda’nın Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Akdoğan ile Perakende.org okuyucuları için bir söyleşi gerçekleştirdik.

Yayla Bakliyat markasıyla Durukan Gıda bu bilinçlenme hareketinin öncü firmaları arasında ilk sıralarda yer alıyor

Yeni tesisleriyle de örnek bir görüntü veren Durukan Gıda’nın Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Akdoğan ile Perakende.org okuyucuları için bir söyleşi gerçekleştirdik.

Yıllardır süregelmiş bakliyat gibi alandan marka yaratılamaz görüşlerini yıkan bir firmasınız. Bu anlamda biraz Durukan Gıda’nın yaptıklarından bahsedelim...

Bugün 62 ilde bayiliği olan ve Türkiye genelinde 20 bin noktaya ürünü ulaşan bir firmayız. Bu bizim için hedef değil yolun yarısıdır. Asıl görev yeni tesis, yeni imajla şimdi başladı. Görevimiz ve hedefimiz, evimizde rahatlıkla tüketebileceğimiz ürünleri, en hızlı en verimli ve en ekonomik koşullarda tüm tüketicilerimizin en kolay ulaşabileceği kanallarla tüketicilerimize ulaştırmak, sektörün çıtasını yükseltmek, sektörde Türkiye’nin öncü ve en büyük kuruluşu ve markası olmak.

Yeni tesisleriniz hakkında neler söylemek istersiniz?

Hedefimiz hep entegre bir tesiste, daha hızlı daha aktif ve daha verimli çalışmalar yapabilmekti. 2005 yılı başında aldığımız arsamızda 2006 yılı başında inşaata başladık. Kısmet oldu ağustos ayı içinde bu tesise geçtik. Bu tesis 30 dönün arsa üzerinde 35 bin metrekare kapalı üretim alanı ve 3 bin 600 metrekare idari binadan oluşmaktadır. Bu tesiste üretim, depolama, sevkiyat birimleri ile şeker ve kutulu pirinç üretimleri ayrı ayrı bağımsız alanlarda birbiriyle entegre şekilde yerleştirilmiş ve teknolojinin en yükseği kullanılarak iş gücü ve zaman kaybı minimize edilerek komple bir bütünlük sağlanmıştır. Tesisimiz Yayla’nın imaj ve adına yakışır bir tarzda dizayn ve inşa edilmiş, işimizden kazandığımızı işimize yatırarak sektöre bakışımızın bir simgesi olmuştur. Bu tesis paketli bakliyat sektörü için büyük ve güzide bir tesisidir.

İşini iyi yapan üretici bir firma olarak perakendecilere ne gibi mesajlar iletmek istersiniz?

Bizim Yayla bakliyat olarak yol arkadaşlarımızdan beklentimiz tüketicilerin daha etkin ve verimli hizmet almaları, daha kaliteli, daha ekonomik ve daha sağlıklı ürünlere ulaşması adına sektöre yatırım yapan, işine yatırım yapan, sektöre ve işine büyük ve gerçekçi hedeflerle bakan ve sarılan, hizmette aktif, kalite, sağlıklı ürün ve çalışmada istikrarlı firmalarla kendi büyük hedeflerine yürüme yolunda çalışmalar yapmaları ve gıda sektörünün büyümesi ve kalitesinin yükselmesi adına üreticilerle yönlendirici ve istikrarlı çalışmalarda bulunmalarıdır.

Finalde sizden bir sektör değerlendirmesi ve gelecek tahmini alalım...

Bakliyat pazarı emek, gönül ve hizmet isteyen bir pazar. Özellikle paketli bakliyat pazarı artan bilinçli tüketim eğilimleriyle beraber büyüme kaydeden bir pazar. Bu büyümede sektör aktörlerinin büyük payı olduğu gibi hükümetlerimizin AB yaşam standartlarını uygulamadaki kararlılıkları da büyük önem arz etmektedir. Sonuçta ürünlerimiz gıda ürünüdür. Bizlerin görevi bu tüketim ürünlerini en saplıklı ve en güzel şekliyle tüketicilerle buluşturmak olacak. Standart olarak hala bakliyat tüketiminde AB standartlarının altında bir tüketime sahibiz. Gençleşen nüfus, tüketici alışkanlıkları, ekonomik durum, aktör firmaların pazara bakışları bu konuda etken olan konulardır.bizim görüşümüz sektörün çıtasının yükseltilerek, bakliyat grubunun insan sağlığındaki etkilerinin iyi anlatılması sağlanarak, sektörde aktif kalınabileceği ve sektörün daha da büyüyebileceği yönünde.