×
Hakkımızda

Baklagiller

Baklagiller; barbunya, nohut, kuru fasülye, mercimek, maş fasülyesi, bezelye, bakla, soya fasülyesi ve börülcedir.

Tohumları olgunlaştığı için temel olarak karbonhidrat ve proteinden oluşur; yağ içerikleri düşüktür. Baklagiller; protein, demir, çinko, fosfor, magnezyum, B1, B3, B6, A vitamini ve posa ile fitokimyasal kaynağıdır. Baklagiller ayrıca yüksek diyet posası içeriğine sahiptir. Diyet posasının yüksek olması, kan kolesterol düzeyini düşürücü ve kan şekerini düzenleyici etkiye sahiptir. Mide-bağırsak hareketlerini düzenleyerek sindirim sistemini rahatlatır.

Baklagillerin haşlanmış miktarlarında ölçüler; ¾ kupa veya 2 kepçe veya 8-10 yemek kaşığı veya 130 gram 150-200 kkal’ye eşdeğerdir.

TÜBER (Türkiye Beslenme Rehberi) 18 yaş üstü bireylere haftada en az 3 porsiyon baklagil tüketimini önerir. TBSA (Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması) 2010 verilerine göre, yetişkinlerin yarısının haftada 1-2 kez baklagil tükettiği fakat %38’nin ise baklagilleri ayda 1-2 kez tükettiği veya hiç tüketmediği belirlenmiştir.