×
Hakkımızda

Diyet Posası

Diyet posası, besinlerin sindirilemeyen kısımlarıdır. Diyet posası bağırsağımızda bulunan yararlı bakteriler için besin kaynağıdır. Bağırsağımızdaki faydalı bakterilerin artması daha iyi bir ruh sağlığından, daha iyi bir fiziksel sağlığa kadar birçok alanda sağlığımızı olumlu etkilemektedir. Diyet posası ayrıca kolesterol düzeyini düşürmede ve kan şekeri dengesini dengelemede rol oynar. Ağırlık kaybı hedefleyen kişilerde önemlidir. Çünkü tokluk hissi oluşturur ve diyet yaparken en çok görülen konstipasyon (kabızlık) sorununa da yardımcı olur.

Diyet posasının kaynakları; taze sebze ve meyve, tahıllar (tam buğday, çavdar, bulgur, kinoa, chia), kuru baklagillerdir.

Alınması gereken posa miktarı yetişkinlerde günde 25 gramdır. Kabızlık durumunda arttırılabilir. TBSA (Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması) 2010 verilerine göre, ne yazık ki ülkemizde 25 gram altında posa tüketenlerin sıklığı %64.2’dir. Bu sıklığı azaltmak, koruyucu sağlık için çok önemli bir adımdır.