×
Hakkımızda

Karbonhidratlar

Vücut için en hızlı enerji kaynağıdır; kan şekerini düzenler ve günlük alınan enerjinin %45-60’ı karbonhidrattan gelmelidir. Basit bir hesapla, günde 2000 kalori alan bir yetişkinin günde 250-300 gram kadar karbonhidrat alması gerekir.1 gram karbonhidrat 4 kkal’dir. Günlük aktiviteniz arttıkça, karbonhidrat miktarını da doğru ölçülerde artırmalısınız.

Karbonhidratlar ikiye ayrılır;

Basit karbonhidratlar; ağızdan alındıktan sonra hızlı bir şekilde kana karışırlar ve kan şekerini hızlı şekilde yükseltirler. Gazlı içecekler, şekerleme ve tatlılar basit karbonhidrat kaynağıdır.

Kompleks karbonhidratlar ise yapısından dolayı kan şekerini daha yavaş yükseltir; günlük olarak aldığımız enerjinin karbonhidrattan gelen kısmı ‘kompleks karbonhidrat’ şeklinde olmalıdır. Tahıllarda (buğday, çavdar, yulaf, pirinç, tam tahıl), kuru baklagiller (kuru fasülye, mercimek, nohut), sebze, ve meyvelerde kompleks karbonhidrat kaynağıdır.