×
Hakkımızda

 Back to List

BORSAYA YENİ BİR LEZZET

Yayla Agro Gıda, 11-12-13 Mayıs'ta talep toplayıp halka açılacak Ankara'daki Gimat Sitesi'nde küçük bir işletme olarak doğan Yayla Agro, bugün yıllık yaklaşık 1 milyon ton klasik pirinç ve bakliyat, yıllık yaklaşık 35 milyon adet paketli hazır yemek üretim kapasitesiyle çalışıyor. Şirketin 25 yıllık serüvenini paylaşan Yayla Agro Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gümüş, halka arz süreci ile ilgili de sorularımızı cevapladı.


YAYLA Agro Gıda'nın kuruluş öyküsünü anlatabilir misiniz?


Hacettepe İşletme Bölümü'nü bitirdikten sonra bir yandan ailemin nakliye işlerini yürütürken bir yandan da yeni bir iş kurma arayışındaydım. Beklediğim fırsat 1998'de karşıma çıktı. Ankara'daki Gimat Sitesi'nde küçük bir işletme satışa çıkmıştı. 1996 yılında kurulan Durukan Gıda ve İhtiyaç Maddeleri A.Ş. şirketini satın alarak gıda sektörüne adım attım. 25 yıl önce toptana olarak, farklı gıda ürünlerinin Ankara'da yerel distribütörlüğünü yaparak faaliyetlerimize başladık. İki yıllık süreçten sonra toptancılığı bırakıp daha çok bitkisel protein bazlı ürünlerden olan bakliyat ve pirinç ürünleri üzerine odaklanma karan aldık. 1998 tarihinde markalaşmış ve marka duyarlılığı olan bü kategori değildi ama gelecek vaat ettiğini ve büyük tonajlara ulaşabilecek, marka haline gelebilecek potansiyele sahip olduğunu düşündük. Bu düşünceyle distribütörlüğünü yaptığımız gıda ürünlerini bırakıp odağımızı pirinç ve bakliyat kategorisinde markalaşmaya çevirerek sektöre girdik.


Yayla Agro Gıda'yı böyle kurdunuz ama o şirket bugün büyük bir şirket haline geldi. Portföyünüzde pek çok ürün var. Yayla Agro Gıda'nın bugününü anlatabilir misiniz, nasıl bir şirkettir?


Ankara ve Mersin'deki fabrikalarımızda üretim yapıyoruz. Yıllık yaklaşık 1 milyon ton klasik pirinç ve bakliyat, yıllık yaklaşık 35 milyon adet paketli hazır yemek üretim kapasitesiyle çalışıyoruz. Geniş bir ürün yelpazemiz var. "Haşlanmış-Aç Kullan". "Yemek Hazır-Isıt Ye", "Yemek Hazır-Aç Ye", "Gurme Fit-Pişir Ye", "Sebzelim-Pişir Ye". "Pratik Çorba-Pişir Ye", "Klasik Bakliyat" ve chia tohumu, kinoa, amarant, beluga mercimek gibi ülkemizde yetişmeyen ancak yüksek besin değerine sahip 28 dünya bakliyatından oluşan superfood serisi "Gurme" kategorilerindeki ürünlerimizi geniş bayi ağımızla tüketicilerle buluşturuyoruz.


İleride ne tür yatırımlar hedefliyorsunuz çok sayıda ülkeye ihracat yaptığınızı biliyorum. Burada yeni pazar hedefleriniz neler, nasıl bir gelecek bekliyor Yayla Agro Gıda'yı?


Türkiye'de kendi kategorisinde pazar lideri olan bir şirketiz. Pazar liderliğimizi iç piyasada pekiştirerek devam ettirmek ana hedeflerimizden bir tanesi. İkinci en büyük hedefimiz de yurtdışı pazarlarda daha fazla noktaya penetrasyon sağlamak suretiyle Özellikle gastronomi anlamında kendi geleneksel ürünlerimizi biraz da ihracat yapmış olduğumuz ülkelerdeki tüketicilerin tüketim alışkanlıklarına uygun hale getirip katma değerli ürünlere dönüştürerek sunmak. Yayla Agro Gıda olarak 65 ülkeye ihracat yapıyoruz. Daha katma değerli ürünlerden oluşan Yemek Hazır ürünlerimizi de Legurme markamızla 34 ülkeye ihraç ediyoruz. Ayrıca, kendi geleneksel ürünlerimizin yanında girdiğimiz ülke pazarlarında, o ülkenin insanlarının tükettiği ürünleri de pratik hale getirebilmekle ilgili çalışmalarımız var.


Dünyada son yaşadığımız olaylar da gösterdi ki ticaret önemli, üretim çok önemli, hepsi çok önemli ama sürdürülebilirlik de çok önemli. Bu anlamda sürdürülebilirlik ile ilgili projelerinizi öğrenmek isterim. Bir de kadınlara yönelik de özel çalışmalarınız olduğunu biliyorum sosyal sorumluluk anlamında Bunlardan da bahsedebilir misiniz?


Çevre duyarlılığı ve modern tarımın yaygınlaşmasına yönelik projelerimizi, "Sürdürülebilir DünYayla" konsepti altında devam ettiriyoruz. Sektörde ilk "Karbon Ayak İzi Beyan Raporu" alan firmalar arasında yer alıyor ve 2050 yılına kadar "Karbon Nötr" şirket olma hedefimizi kararlılıkla sürdürüyoruz. Sıfır atık ve yemlenebilir enerjiye de yatırım yapıyoruz. Ankara ve Mersin fabrikalarımızın çatısındaki GES'lerle, tükettiğimiz elektrik enerjinin yüzde 100'ünüburadaj karşılıyoruz. Türkiye'nin dört bir yanında el emeği ile üretim yapan kadınlara destek olabilmek için "Üreten Kadına Destek" projemizi hayata geçirdik. 532 çalışanımızın yaklaşık yüzde 23'ünü kadınlar oluşturuyor ve yeni fabrikamız ile birlikte özellikle kadın istihdamını artırmaya devam edeceğiz.


Hürriyet Gazetesi