×
Hakkımızda

 Back to List

YAYLA AGRO GLOBALDE ‘LEGURME’ İLE BÜYÜYECEK

İhracatta Amerika ve Asya kıtalarında yeni Pazar oluşturma çalışmalarının devam ettiğini bildiren Gümüş, ABD, Kanada, Şili, Malezya, Endonezya, Tayvan gibi pazarları ihracat listesine kattıklarını söyledi.


Yurt dışında “Legurme” markalarıyla faaliyet gösterdiklerini ve amaçlarının Legurme’yi 10 yıl içinde bir dünya markası haline getirmek olduğunu belirten Gümüş, “Turquality destek programı kapsamında yer alan Legurme ile Türk gastronomisinin lezzetli reçetelerini dünyaya tanıtırken, Türkiye’nin tarihi ve doğal güzelliklerine de ambalajlarımıza yer vererek kültür ihracı yapmak gibi bir misyon da üstleniyoruz. Legurme ürünlerimizi halihazırda dünya çapında 35 ülkeye ihraç ediyoruz. Amacımız bu sayıyı 10 yılda 100 ülkeye çıkarmak. Başta Almanya, İngiltere ve Hollanda olmak üzere Avrupa ülkeleri, Birleşik Arap Emirlikleri, ABD ve Çin, ihracatta hedef pazarlarımızı oluşturuyor” dedi.


40 bin perakende noktasında yer alıyor


Ankara genel merkez, Mersin, Çankırı ve Balıkesir’de bulunan dört fabrikalarında yıllık 400 bin tonluk üretim yaptıklarını ve yaklaşık 700 çalışan ile faaliyetlerini sürdürdüklerini aktaran Gümüş, “İstanbul Sanayi Odası’nın Türkiye’nin En Büyük Sanayi Kuruluşları sıralamasında ve TİM 1000 İhracatçı listesinde yer aldıklarını bildirdi. Yurt içinde 65 ilde bayilik ve 81 ilde ulusal mağazalar dahil olmak üzere 40 binden fazla perakende noktasında ürünlerimizi tüketicilere sunuyoruz” ifadesini kullandı.


Pandemide ‘Yemek Hazır’ gruplarına talep arttı


Pandemide gıda ürünlerine talebin rekor seviyelere ulaştığını ve 2020 yılını hedefleri doğrultusunda tamamladıklarını aktaran Gümüş, özellikle pandeminin ilk haftalarında bakliyatta ve daha güvenli olduğu düşünüldüğü için 2 dakikada hazırlanabilen ev yapımı tadında ‘Yemek Hazır’ ürün gruplarında haşlanmış bakliyatlarda yoğun bir taleple karşılaştıklarını belirtti. Beklenmedik gelişmeler yaşanmaması durumunda bu yıl da sektörleri açısından başarılı geçeceğini ifade eden Gümüş, “Yayla Agro olarak ülkemize yatırım yapmaya, sağlıklı beslenmeyi merkeze alan inovatif ürünler geliştirmeye 2021 yılında da devam edeceğiz. Şirketimizin büyüme hedefleri ve stratejileri çerçevesinde ihracat önemli bir yerde duruyor. Gerek mevcut ihracat pazarlarımızdaki rakamları yukarıya taşımak gerekse yeni ihracat pazarlarına ulaşmak noktasında da atılımlarda bulunacağız” açıklamasında bulundu.


AR-GE ile inovatif ürünler geliştiriliyor


Kendi sektörlerinde AR-GE merkezinde sahip tek marka olduklarını öne süren Gümüş, “Bugünkü yoğun rekabet ortamında rakiplerin arasından sıyrılmak için en önemli gücün AR-GE olduğuna inanıyoruz ve bu alana önemli oranda yatırım yapıyoruz” diye konuştu.


Dünya Gazetesi