×
Hakkımızda

 Back to List

Yeni Yatırımlarla Yüzde 30’luk Büyüme Hedefliyor

Gıda ve bakliyat sektöründe 37 yıllık bir geçmişe sahip olan Yayla Agro, pandemiye rağmen büyüme trendini sürdürüyor. Yeni yatırım ve istihdam artışı planladıklarını belirten Yayla Agro Genel Müdür Yardımcısı Kenan Demirtaş, “2020 yılını ise yüzde 30 büyüme ile 2 milyar TL’lik ciro ile kapatmayı hedefliyoruz. Geçen yılki ciromuzun 551 milyon TL’si yurtdışı satışlardan geldi. 2020’de hedefimiz bu rakamı ikiye katlamak” diyor.


Gıda ve bakliyat sektöründe 37 yıldır hizmet veren Yayla Agro, temel gıda kalemleri ve özelinde de bakliyat, şeker ürünleri konusunda geniş bir yelpazede üretim gerçekleştiriyor. Ayrıca ‘Yemek Hazır’ olarak adlandırılan pratik ev yemekleri de üretiyor. Bakliyat sektöründe üretim kapasitesi ve pazar payı olarak Türkiye’de lider konumda bulunan şirket; kendi markalarının yanı sıra birçok zincir market için özel markalı üretim (Private Label) de gerçekleştiriyor. Private Label üretimine 2004 yılında başlayan şirket, bu sektörün önemli oyuncuları arasında yer alıyor. 700 kişiye istihdam sağlayan ve Genel merkezi Ankara’da olan şirketin Mersin, Çankırı ve Balıkesir’de bulunan dört fabrikasında yıllık yaklaşık 400 bin tonluk üretim gerçekleştirdiğini belirten Yayla Agro Genel Müdür Yardımcısı Kenan Demirtaş, “Yayla Agro olarak istikrarlı büyüme trendimiz sürüyor. 2019 yılında 1,54 milyar TL’lik ciroya ulaştık. 2020 yılını ise yüzde 30 büyüme ile 2 milyar TL’lik ciro ile kapatmayı hedefliyoruz. Geçen yılki ciromuzun 551 milyon TL’si yurtdışı satışlardan geldi. 2020 yılında hedefimiz bu rakamı ikiye katlamak” diyor.


55 ÜLKEYE İHRACAT


Yerel market zincirleri, ulusal marketler ve son yıllarda kazandığı ivme ile önemli bir noktada bulunan discount marketlerle çalışan şirket; Migros, A 101, BİM, Bizim Toplu Tüketim, Teközel, Şok, G2M, Özdilek, Metro Grossmarket, Spar başta olmak üzere pek çok şirkete üretim yapıyor. Cirosunun yaklaşık yüzde 35’ini ihracattan elde eden Yayla Agro bugün, 55’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Almanya merkezli dış ticaret şirketleri aracılığıyla Avrupa genelinde aktif olarak çalıştıklarını belirten Kenan Demirtaş, şöyle devam ediyor: “Bunun yanı sıra Mersin’de bulunan dış ticaret departmanımız ile dünya üzerinde pirinç tanesi satılan her nokta ile ilgilenmeye çalışıyoruz. Yurtdışında Spar, Othaim Markets, Macro, Rewe, Prime Supermarkets, Edeka, Lidl, Dollarama gibi zincir marketlerle çalışıyoruz. Bakliyat, bulgur ve haşlanmış ürün grubumuzun yanı sıra ‘Yemek Hazır’ serimizle de market raflarındayız.”


YENİ YATIRIM


Şirket, ‘Yemek Hazır’ kategorisinde büyümeyi ve ‘LeGurme’ markasını önümüzdeki 10 yıl içinde bir dünya markası haline getirmeyi hedefliyor. ‘Yemek Hazır’da üretim kapasitelerini artırmak için bu yıl içerisinde başlamayı düşündükleri fabrika yatırımı ile 2022 yılında ihracat odaklı bir tesisi daha faaliyete geçmiş olacaklarını dile getiren Kenan Demirtaş, “Mevcut işgücümüzü korurken, bu süreçte yeni istihdam da yarattık. Çift haneli büyüme trendimiz ve planladığımız yeni yatırımlarla birlikte çalışan sayımız da artacak. Krizler fırsatları da beraberinde getiriyor. Yayla olarak pandemi sonrası dönemde de büyümeye odaklanacak ve Türkiye’nin yanı sıra dünya pazarlarındaki yeni fırsatları yakalamak için çalışmaya devam edeceğiz” diye anlatıyor.