×
Hakkımızda

Tahıllar

Tahıllar; ekmek, bulgur, pirinç, makarna, erişte, kuskus, yulaf, arpa ve kahvaltılık tahıllardır.

Tahıllar, B grupları vitaminleri, diyet posası içermektedir.

Tahılların haşlanmış/pişmiş ölçüler; 4-5 kaşık veya 75 gram makarna, 4-5 yemek kaşığı veya 90 gram pirinç veya bulgur, 180 ml veya 1.5 orta kepçe çorba, 50 gram ekmek çeşitleri, 30 gram grisini 150 kkal’ye eşdeğerdir.

TÜBER (Türkiye Beslenme Rehberi) 2015’e göre, 18-64 yaş arası alınması gereken karbonhidrat miktarı günlük 130 g ve diyet posası miktarı 25 gramdır. TBSA (Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması) 2010 verilerine göre, tam tahıl ekmeğini her gün veya haftada 5-6 kez tüketenlerin sıklığı yetişkinlerin %17’sidir. Yetişkinlerin çoğunluğu (%75’i) tam tahıl ekmeğini ayda 1-2 kez tüketmiş veya hiç tüketmemiştir. Beyaz ekmeği ise, yetişkinlerin %87’sinin her gün veya haftada 5-6 kez tüketmektedir. %10 kadar kişi ise beyaz ekmeği ayda 1-2 kez tüketmekte veya hiç tüketmemektedir.