×
Hakkımızda

Yağlar

Enerji kaynağıdır ve hücre ve bazı hormonlar için elzemdir. Günlük alınan enerjinin %20-35’nin yağlardan gelmesi gerekir. 1 gram yağ, 9 kkal’dir; bu sebeple günlük beslenmemizde yağ grubundaki besinleri doğru miktarlarda tüketmeliyiz.

Yağ tüketiminde dikkat etmemiz gereken temel konulardan biri de miktarın yanı sıra yağ çeşididir. Örneğin, doymuş yağlardan yüksek (hayvansal besinlerde bulunan yağlar) bir beslenme şekli ile kalp damar sağlığı açısından hastalık riskimizi artırmış oluruz. Doymuş yağ oranımızı düşürmek adına alabileceğimiz en önemli tedbirlerden birisi, hayvansal kaynaklı (kırmızı et, kümes hayvanları, tereyağ, vb.) besin tüketimimizin sınırlandırılmasıdır. Dolayısıyla günlük protein ihtiyacımızı karşılarken, hayvansal kaynaklı protein yerine bitkisel kaynaklı (kurubaklagiller) proteinleri tercih etmemiz, doymuş yağ alımımızı azaltmamızı sağlayacaktır.

Yağ kaynakları; et ve et ürünleri, kuru yemişler, zeytin, , avokado ve süt ve süt ürünleridir.

***Ağırlık kaybı temel hedefimiz ise, özellikle karbonhidrat ve yağları doğru şekilde kısıtlamayı biliyor olmamız gerekmektedir. Bireylerin yaşına, cinsiyetine, egzersiz süresi ve çeşidine; kısacası hayat tarzına göre diyetisyen tarafından planlanan diyet programlarında bu şekilde hareket edilmektedir. Örneğin; kırmızı et faydalıdır fakat belirtilen miktarlardan fazla tüketimi kolesterol ve doymuş yağ içeriğinden dolayı dikkatli tüketilmelidir; yerine bitkisel kaynaklı muadili olan baklagiller tercih edilebilir.